Nytt program, höst

Nu har föreningens program för hösten och vintern kommit ut. Det innehåller en bred variation av aktiviteter som för olika intressen med en del intressanta programpunkter. Fladdermusspaning, åvandringar och artrally är några exempel på aktiviteter.

Hösten och september har gjort intåg med riktigt höstväder på många håll. En stor del av naturen går ner på sparlåga och exempelvis fåglar flyttar iväg. Chansen till fina naturupplevelser försvinner dock inte även om kanske väderförutsättningarna inte alltid är lika bra. Under hösten passerar exempelvis en del fåglar kommunen som enbart ses under flyttningsperioden och kan bjuda på häftiga upplevelser. Inte sällan görs och något eller några ovanliga fynd i kommunen under denna tid.

30 september är nästa programpunkt nämligen naturkväll vid Kvarnhagstorp. Kvällen ger genom olika aktiviteter möjlighet att uppleva olika delar av naturen kring torpet, exempelvis spaning efter fladdermöss.